צור קשר
×

לקבלת ייעוץ מקצועי

מלאו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם

    לאור מקרים רבים של העלמות מס בשנים האחרונות, המדינה שמה דגש רב על אכיפת חוקי המיסוי וטיפול מחמיר בחשודים באי ציות לחוקים. לדוגמה, הצהרה כוזבת בטופס 101 נחשבת לעבירת מס חמורה. אם אדם מצהיר על מגורים ביישוב המזכה בהטבות מס בעוד הוא מתגורר באזור אחר, מדובר בעבירת מס לכל דבר. 

    דוגמה נוספת: אזרח ישראלי שעבד במשך שלוש שנים בארצות הברית וחוזר לארץ, ייתכן ויהיה מחויב בדיווח על הכנסותיו מחו"ל ותשלום מס בהתאם, כל עוד לא ניתק את תושבותו בישראל. כמו כן, אי דיווח על הכנסה משכירות למגורים בהתאם לחוק מהווה עבירת מס נפוצה.

    הגבול בין עבירה טכנית (קלה יחסית) לבין עבירה מהותית עשוי להיות דק ולכן חשוב להתייעץ באופן שוטף עם רואה חשבון או עורך דין מיסים, במיוחד כאשר יש חשש לעבירה. חייגו כעת למידע נוסף 050-3001818

    עורך דין מיסים ועבירות הלבנת הון

    הלבנת הון נחשבת לאחת מעבירות הצווארון הלבן החמורות ביותר. היא מתרחשת כאשר אדם או תאגיד מנסים להסוות את מקורם הלא חוקי של כספים על ידי הצגתם כרווח במסגרת פעילות עסקית לגיטימית. עבירות הלבנת הון נחשבות מורכבות ולא קל להוכיחן. העונש בגינן עשוי לכלול קנס כספי משמעותי ואף מאסר בפועל. אם אתם חשודים בעבירת הלבנת הון, חשוב לפנות בהקדם להתייעצות עם משרד רואי חשבון ועם עורך דין מיסים המתמחה בעבירות צווארון לבן, עם דגש על הלבנת הון.

    עורך דין מיסים – מתי יוגש כתב אישום?

    ההחלטה אם להגיש כתב אישום ולפתוח בהליך פלילי מתקבלת בהתאם לחומרת העבירה ולממצאי החקירה. במקרים של עבירה טכנית, התיק יתנהל בלשכת התביעות של רשות המיסים. תיקי עבירות מס מהותיות מועברים למשרדי הפרקליטות לבחינה ובהתאם להחלטה שמתקבלת, עשוי להיות מוגש כתב אישום.

    משרד רואי חשבון אבירד יועצים פיננסים מתמחה בכל הקשור למיסוי, כולל טיפול בחשדות לעבירות מס, עבירות כלכליות ומשפט מסחרי. המשרד פועל בשיתוף פעולה עם רשויות המס ומסייעת בהגעה להסדרים מולן. אנו מזמינים אתכם ליצור קשר לקבלת ייעוץ מקצועי.

    עורך דין לענייני מס הכנסה

    עורך דין מס הכנסה

    החוק בישראל מגדיר עבירות מס כעבירות פליליות, שבגינן ניתן להיענש בחומרה, כולל עונש מאסר. אדם או תאגיד העוברים על חוקי המס עלולים למצוא עצמם בסיבוך מול הרשויות. חשוב לציין כי אי ידיעה או אי הבנה של הוראות החוק אינה פוטרת מאחריות. עבירות מס יכולות להיות קשורות לסוגים שונים של מיסים כמו מע"מ או מיסוי מקרקעין, אך מס הכנסה הוא התחום שבו מתבצעות עבירות רבות. בכל התנהלות מול הרשויות בנוגע לעבירות מס ובמיוחד מס הכנסה, חשוב להיות מלווים על ידי עורך דין מס הכנסה בעל ניסיון והמלצות.

    התערבות עורך דין מס הכנסה לפני הגשת כתב אישום

    אם במהלך חקירה נמצא בסיס לחשדות נגדכם והתיק מתגבש לכדי כתב אישום, מומלץ לפעול בעזרת עורך דין מס הכנסה ולנסות להגיע להסדר טרם הגשת כתב האישום. הליך משפטי ממושך עלול לגזול משאבים רבים ואף להשפיע על חיי המשפחה, הזוגיות והקריירה. ניהול נכון של משא ומתן באמצעות עורך דין או משרד רואי חשבון עם ניסיון רלוונטי עשוי במקרים רבים להביא לסיום ההליך עם ענישה מופחתת.

    עורך דין לענייני מס הכנסה מטפל בסוגים שונים של עבירות מס: מטכניות ועד מהותיות

    עבירות מס הכנסה יכולות להיות עבירות טכניות הנעשות בתום לב, שבהן עשוי לעמוד על הפרק סכום קטן, או עבירות מהותיות שבהן ישנה העלמת מס מתמשכת המגיעה למאות אלפי שקלים ויותר. בין עבירות המס נמנות:

    1. אי הגשת דוחות במועד
    2. אי ניהול פנקסי חשבונות כנדרש
    3. העלמת הכנסות
    4. ניכוי מס משכר העובד ללא העברתו לרשויות המס
    5. אי ניכוי מס במקור מתשלומים לספקים
    6. התחמקות מתשלומי מס
    7. סירוב להתייצב לחקירה
    8. שימוש בחשבוניות מס פיקטיביות

    התייחסות הרשויות שונה בכל מקרה, לא רק בהתאם לסוג העבירה והאם בוצעה בתום לב או בכוונה, אלא גם לפי הסכום העומד על הפרק וכן האם מדובר בעבירה ראשונה או חוזרת. בכל מקרה, עורך דין מס הכנסה בעל ניסיון רב בתחום יוכל לסייע בהבהרת המצב, להנחות אתכם לפני חקירה ובכלל ללוות אתכם בכל ההליכים הננקטים נגדכם.

    משרד אבירד יועצים פיננסים מתמחה בכל הנוגע למיסוי, כולל טיפול בחשדות לעבירות כלכליות ועבירות מס הכנסה. לחברה ניסיון רב בתחום ויכולת לסייע בהגעה להסדרים. אנו מזמינים אתכם ליצור קשר לקבלת ייעוץ מקצועי. חייגו כעת למידע נוסף 050-3001818

     

    לקבלת ייעוץ מקצועי

    מלאו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם

      אולי גם יעניין אותך

      post-image
      עורך דין מיסוי בינלאומי

      כל מדינה בעולם קובעת את תקנות המס שלה, אך גם כפופה לאמנות מס בינלאומיות. התייעצות...

      קרא עוד >>
      post-image
      דיווח לרשויות המס

      דיווח לרשויות המס היא אחת מחובותיו הבסיסיות של בעל עסק. על פי דיווח זה, המתקיים...

      קרא עוד >>
      post-image
      תכנוני מס מתקדמים

      קרא עוד >>
      דילוג לתוכן