צור קשר
×

לקבלת ייעוץ מקצועי

מלאו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם

    מס הכנסה חל על כל תושב במדינת ישראל והתשלום שלו הוא חלק מחובותיו הבסיסיות. מדובר בחבות מס על כל הכנסה אישית, כלומר, כל הכנסה של שכיר או עצמאי חייבת להיות מדווחת ובהתאם לכך רשות המיסים תקבע את שיעור המס שיש לשלם למדינה. מתוך תפיסת עולם פרוגרסיבית הנהוגה במרבית המדינות בעולם, ככל שאדם מרוויח יותר, כך הוא יחויב בשיעור מס גבוה יותר. עם זאת, כאשר אדם מבצע רילוקיישן ומתחיל להרוויח בחו"ל, או במקרה שמדובר בעסקאות בינלאומיות שעלולות לחייב במס כפול בשתי מדינות, חשוב להכיר את האפשרות של ניתוק תושבות לצורכי מס הכנסה.

     

    משמעות ניתוק תושבות מס הכנסה

    כאשר אדם מעביר את מרכז חייו למדינה אחרת, כדי להימנע מתשלומי מס כפולים עליו לבצע הליך של ניתוק תושבות לצורכי מס הכנסה. זהו הליך שמעדכן את רשות המיסים בכך שהאדם אינו עוד תושב ישראל לצורכי מס. אין זה אומר שתוקף האזרחות פג. ייתכן שהאדם יישאר אזרח המדינה, אך מכיוון שאינו מתגורר בה באותו הזמן, החוק קובע כי חבות המס שלו תהיה שונה, בהתאם לכללי המיסוי החלים על תושבי חוץ. ההקלות במס לתושבי חוץ הן חלק מהתפיסה הכלכלית לפיה כדאי להקל את המיסים על תושבים זרים כדי לעודד השקעות זרות ופעילות כלכלית בינלאומית, במטרה לתרום לצמיחת הכלכלה המקומית.

     

    למי לפנות עבור סיוע בהליך ניתוק תושבות

    בעבר, ניתוק התושבות היה מתעדכן באופן אוטומטי מול רשות המיסים, אך בשנים האחרונות, בעקבות תקנות חדשות, יש להגיש לרשות המיסים הודעה מפורשת על שינוי התושבות. לפני ביצוע הליך ניתוק תושבות לצורכי מס הכנסה, מומלץ להיוועץ באנשי מקצוע מתחום המיסוי כדי לבחון את הכדאיות הכלכלית של המהלך. יש לקחת בחשבון גם חיובי מס אפשריים כגון "מס יציאה", שעשויים להשפיע על הכדאיות הכוללת של ניתוק התושבות.

    משרד ראיית החשבון וייעוץ המס אבירד יועצים פיננסיים עומד לרשותכם למתן ייעוץ מקצועי בנושא. ניתן ליצור קשר באמצעות האתר או בטלפון 03-6706333.

     

    לקבלת ייעוץ מקצועי

    מלאו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם

      אולי גם יעניין אותך

      post-image
      דיווח לרשויות המס

      דיווח לרשויות המס היא אחת מחובותיו הבסיסיות של בעל עסק. על פי דיווח זה, המתקיים...

      קרא עוד >>
      post-image
      בדיקת מעמ

      מס ערך מוסף (מעמ) הוא מס עקיף המוטל על עסקאות בישראל. רוב העסקים אינם מגלמים...

      קרא עוד >>
      post-image
      עורך דין פורקס

      המילה פורקס מגיעה מהמונח האנגלי, foreign exchange  המתייחס להחלפת מטבע חוץ. הפורקס הוא שוק בינלאומי...

      קרא עוד >>
      דילוג לתוכן