צור קשר
×

לקבלת ייעוץ מקצועי

מלאו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם

    מיסוי קריפטו בישראל – אתגרים והזדמנויות בעידן הדיגיטלי

    מטבעות וירטואליים / מטבעות דיגיטליים / מטבעות קריפטוגרפיים, או בקיצור –  קריפטו, הם אמצעי תשלום מבוזר שאינו תלוי באף גוף מרכזי. המסחר במטבעות אלו מתבצע בעזרת טכנולוגיית הבלוקצ'יין. רישום העסקאות מתבצע באופן מאובטח, מוצפן ופרטי. מצד אחד, הארנקים הדיגיטליים אנונימיים, ומצד שני העסקאות מאובטחות וחשופות לעיניי הציבור. הבלוקצ'יין פועל על רשת של מחשבים בכל רחבי העולם ולא על חוות שרתים פרטית, ומכאן שאין אף גוף מרכזי ששולט במערכת, בשונה ממטבעות קונבנציונאליים. הוא פועל מכוח המיחשוב וההסכמה של המשתמשים, ומערער על המערכת הפיננסית כולה ועל מערכת המס ע"י עקיפה של גופים ממסדיים כגון בנקים וממשלות

    בשנים האחרונות, עולם המטבעות הדיגיטליים, או בשמו הנפוץ יותר "קריפטו", תפס תאוצה משמעותית והפך לנושא מדובר בקרב משקיעים, חברות ואף רגולטורים. מאז הופעתו של הביטקוין לפני כ-16 שנה, השוק התפתח בצורה מרשימה וכיום ישנם אלפי מטבעות דיגיטליים שונים, כאשר הבולטים בהם הם ביטקוין, את'ריום ועוד. גם בישראל, השקעות במטבעות דיגיטליים הפכו פופולריות מאוד בקרב הציבור הרחב. יחד עם זאת, בעוד שבמדינות רבות בעולם כבר קיימת הכרה רחבה בתחום הקריפטו, כולל על ידי המערכת הבנקאית, בישראל המצב שונה. בשנים האחרונות התחילה להיבנות  מסגרת חקיקתית ברורה המסדירה את נושא מיסוי הקריפטו, דבר המעלה סוגיות רבות ומורכבות שמגיעות לא פעם לפתחם של בתי המשפט.

    כיצד פועל המיסוי בישראל בכל הנוגע למטבעות דיגיטליים

    לרוב, על פעילות שאינה מגיעה לכדי פעילות עסקית, מכירת מטבע קריפטו תחויב במס רווח הון (25%), ואם היקף הפעילות מגיע לכדי הכנסה עסקית, ייחול עליו ביטוח לאומי ומס הכנסה שולי של עד 50%. הפעילות נקבעת באופן פרטני לכל מקרה, ולכן חשוב מאוד לקבל ייעוץ וליווי של משרד המבין את הליכי הסדרת הפעילות במטבעות וירטואליים מול רשויות המס.

    בחוזר שפרסמה רשות המיסים בשנת 2018, הובהר כי מטבעות אלו נחשבים כנכס ולא כמטבע. משמעות הדבר היא שהשקעה במטבע דיגיטלי תמוסה באופן דומה להשקעה בניירות ערך או נדל"ן, כאשר כל עליית ערך בנכס תחויב במס בעת המימוש, בשיעור של 25% (למעט במקרים של רכישה לפני 2012). פסיקה של בית המשפט המחוזי אישרה את עמדת רשות המיסים בנושא. נקודה חשובה נוספת נוגעת לשאלה מתי בדיוק נוצרת חבות מס. בניגוד לתפיסה הרווחת, לא רק מימוש מטבע דיגיטלי מהווה אירוע מס, אלא גם המרה בין מטבעות דיגיטליים שונים. על כן, חשוב לדווח לרשות המיסים במסגרת הדוח השנתי על כל רווח שנבע מפעילות במטבעות דיגיטליים, כולל המרות. בהקשר של דיווח לרשויות המס, ישנה חשיבות עליונה לתיעוד שוטף ומסודר של כל הפעילות בארנק הדיגיטלי – רכישות, מכירות, מחירי עסקאות וכדומה. תיעוד כזה לא רק מקל על תהליך הדיווח, אלא גם יכול לסייע בקבלת הכרה בכספים שמקורם בקריפטו, לאור הסקפטיות שעדיין קיימת במערכת הבנקאית כלפי מקורם של כספים אלו.

    בתהליך מסודר של הסדרת הדיווח, ניתן לקזז הפסדים (כפי שמקזזים הפסדי הון כנגד רווחי הון), ולעתים ניתן אף להוכיח ולדרוש קיזוז לצרכי מס שנובע מאובדן או גניבה של ביטקוין או מטבעות וירטואליים אחרים. כמו כן, ניתן לקזז הוצאות הקשורות במכירה, למשל עמלות שונות הקשורות במכירה ובהמרת מטבע קריפטו לשקלים, ואף עלויות שכר טירחה של משרד רו"ח ועו"ד המלווים העסקה והדיווח.  מכל האמור לעיל ניתן ללמוד כי ליווי של  רו"ח שמתמחים בקריפטו הוא חיוני ביותר על מנת לצמצם את תשלומי המס למינימום האפשרי תוך הקפדה על הליכים חוקיים והימנעות מהסתבכות אפשרית מול רשויות המס.

    במציאות מורכבת זו, חשיבותו של ליווי מקצועי בולטת במיוחד. מומחי מס, כדוגמת הצוות המנוסה במשרד רו"ח אבירד יועצים פיננסים, יכולים לסייע רבות בהתנהלות מול רשויות המס ובגיבוש אסטרטגיית מיסוי אופטימלית. זאת במיוחד לאור העובדה שלעיתים עולות סוגיות כגון סיווג הפעילות כעסק (ולא כנכס), דבר שיכול להעלות את שיעור המס לכדי 50%. מיסוי קריפטו הוא תחום מאתגר ודינמי שמתפתח במקביל לתעשייה עצמה והליווי של מומחי מס הוא קריטי עבור כל מי שמעוניין לפעול בזירה זו. בין אם מדובר על השקעות פרטיות או פעילות עסקית, רק גישה מושכלת ומקצועית תאפשר לנווט נכון בעולם המיסוי של הקריפטו ולמקסם את ההזדמנויות הגלומות בו.

    בשנים האחרונות, המסחר במטבעות קריפטוגרפיים כמו ביטקוין ואחרים התפתח משמעותית ורשויות המס ברחבי העולם הבינו את הצורך בהסדרת מיסוי קריפטו. השאלות המרכזיות שעלו הן האם וכיצד ניתן לגבות מיסים על רווחים ממטבעות קריפטו ובאיזה היקף. מערכת החוק נדרשה להתמודד עם אתגרים חדשים בתחום מיסוי קריפטו כחלק מהמעבר של עולם הפיננסים אל הפלטפורמות הדיגיטליות. כיום, הרגולציה בנושא מיסוי קריפטו עדיין מתפתחת ולכן חשוב להתעדכן באופן שוטף ולהיוועץ באנשי מקצוע בקיאים בתחום.

     

    מה כוללת ההחלטה להחיל מיסוי קריפטו

    בשנים האחרונות, המסחר במטבעות קריפטוגרפיים כמו ביטקוין ואחרים התפתח משמעותית ורשויות המס ברחבי העולם הבינו את הצורך בהסדרת מיסוי קריפטו. השאלות המרכזיות שעלו הן האם וכיצד ניתן לגבות מיסים על רווחים ממטבעות קריפטו ובאיזה היקף. מערכת החוק נדרשה להתמודד עם אתגרים חדשים בתחום מיסוי קריפטו כחלק מהמעבר של עולם הפיננסים אל הפלטפורמות הדיגיטליות. כיום, הרגולציה בנושא מיסוי קריפטו עדיין מתפתחת ולכן חשוב להתעדכן באופן שוטף ולהיוועץ באנשי מקצוע בקיאים בתחום.

     

    כיצד מצייתים לחוקי המיסוי בעת מסחר בקריפטו

    על מנת לעמוד בדרישות החוק ולהימנע מקנסות במסגרת מיסוי קריפטו, כל סוחר בשוק הקריפטו נדרש לנהל רישום מדויק של כל פעולה עסקית שהוא מבצע במטבעות דיגיטליים ולדווח כחוק על הכנסותיו מהמסחר. חשוב להבין כי כל עסקה עשויה להיות חייבת במס ולכן נדרש תיעוד מדויק. לשם התנהלות אופטימלית בתחום מיסוי קריפטו, מומלץ להתייעץ באופן שוטף עם גורמים מקצועיים בתחום המיסוי והקריפטו. רואה חשבון בעל מומחיות בתחום המטבעות הדיגיטליים יכול לסייע בתכנון מס יעיל, תוך הקפדה על עמידה בכל דרישות החוק. 

    משרד ראיית החשבון והייעוץ הפיננסי אבירד יועצים פיננסיים מציע ליווי מקצועי לסוחרים בשוק הדיגיטלי, כולל הסברים מקיפים וסיוע בהתנהלות כלכלית נכונה ועמידה בדרישות הרגולטוריות העדכניות של מיסוי קריפטו.

    מיסוי מטבעות דיגיטליים

    חברות ומוצרים רבים שכיום נחשבים לפופולריים התחילו בקטן – אפל, מיקרוסופט ואפילו קוקה-קולה. כך גם במטבעות הדיגיטליים היו שהשקיעו לפני כעשור ולא ציפו לשווי שיש להם היום. לאחר ההצלחה של ביטקוין ומטבעות דיגיטליים פופולריים אחרים, רבים נכנסו לשוק ההשקעות בקריפטו. תחילה, הנושא היה זניח, אך ככל שגדל הביקוש, הקריפטו הפך למטבע המשמש לסחר חליפין, כך גדל הצורך של הממשלות להחיל רגולציות. במדינת ישראל, רשות המיסים קבעה כי מיסוי מטבעות דיגיטליים הוא הכרחי כיוון שמטבעות אלה נחשבים לנכס, אשר חל עליו מס רווחי הון.

     

    מדוע קיים מיסוי מטבעות דיגיטליים וכיצד הוא פועל

    עם התאוצה ההולכת וגוברת של מסחר בקריפטו, בשנים האחרונות מתגבר הפיקוח של רשות המיסים בארץ ובעולם על רווחי הון ממטבעות דיגיטליים. מיסוי מטבעות דיגיטליים משווה למעשה בין המסחר במטבעות כמו ביטקוין ודומיו לנכסים אחרים כמו מניות. מבחינת רשות המיסים, מטבעות דיגיטליים מתנהגים כמו נכסים בלתי מוחשיים ולכן קבעו רשויות המס במרבית המדינות בעולם כי חלה על המסחר בהם חובת מס בדומה לנכסים אחרים. המס על רווחים ממסחר במטבעות דיגיטליים עשוי להיות משמעותי, לכן התייעצות עם רואה חשבון או יועץ מס הבקיא בתחום המתפתח היא חשובה על מנת לנהל את חבות המס שלכם באופן מיטבי, תוך ציות לחוק והימנעות מקנסות או הגבלות על נכסיכם הפיננסיים.

     

    כיצד עבודה עם רואה חשבון מסייעת בנושא מיסוי מטבעות דיגיטליים

    כמו על רווחים מעסקים או מפעולות אחרות, חישובי המס על רווחים ממטבעות דיגיטליים הם מורכבים ומצריכים ליווי צמוד של איש מקצוע מתחום המיסוי. עבודה עם רואה חשבון מלכתחילה יכולה לסייע בהבטחת עמידה בדרישות החוק וכן בניהול יעיל של חבות המס. רואה החשבון יכול לסייע במציאת דרכים להפחתת חבות המס בהתאם לחוק, כמו גם לוודא כי אינכם משלמים מס גבוה מהנדרש. הצוות שלנו במשרד אבירד יועצים פיננסיים מלווה באופן מקצועי לקוחות רבים בשוק הקריפטו ומטפל בענייני מיסוי מטבעות דיגיטליים, תוך שמירה על האינטרסים הכלכליים שלהם. צרו קשר עוד היום כדי לקבל ייעוץ מקצועי בנושא מיסוי מטבעות דיגיטליים.

     

    לקבלת ייעוץ מקצועי

    מלאו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם

      אולי גם יעניין אותך

      post-image
      עורך דין קריפטו

      מטבעות דיגיטליים (קריפטו) נבדלים ממטבעות מסורתיים בכך שהם אינם כפופים לפיקוח ולניהול של מדינה ספציפית....

      קרא עוד >>
      post-image
      כופר מס הכנסה

      רשות המיסים בישראל מאפשרת במקרים מסוימים אפשרות של המרת הליך פלילי בתשלום כופר כסף. ההחלטה...

      קרא עוד >>
      post-image
      עורך דין מיסוי בינלאומי

      כל מדינה בעולם קובעת את תקנות המס שלה, אך גם כפופה לאמנות מס בינלאומיות. התייעצות...

      קרא עוד >>
      דילוג לתוכן