צור קשר
×

לקבלת ייעוץ מקצועי

מלאו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם

    רשות המיסים בישראל מאפשרת במקרים מסוימים אפשרות של המרת הליך פלילי בתשלום כופר כסף. ההחלטה אם לאפשר זאת נתונה לשיקול דעתה של ועדת הכופר מטעם רשות המיסים. מטרת הליך כופר מס הכנסה היא ייעול ההליכים וחיסכון בעלויות. חשודים בעבירות מס רואים באפשרות של כופר הזדמנות להימנע מהליך פלילי. באמצעות תשלום הכופר יכולים חשודים בעבירות מס, אשר נשקלת נגדם הגשת כתב אישום, למנוע את הגשתו ואת פתיחתו של הליך משפטי. המדינה מצידה, מבינה שעברייני מס רבים אינם מהווים סכנה לציבור ובהתאם מאפשרת תשלום כופר כחלופה להליך הפלילי. קבלת אישור להליך כופר עשויה לחסוך עוגמת נפש, עלויות של הליך משפטי והשלכות של רישום פלילי.

    תשלום כופר למס הכנסה

    כיצד מחושב כופר מס הכנסה?

    רשות המיסים קובעת את גובה הכופר בהתאם לנסיבות המקרה, כאשר הסכום עשוי לנוע בין אחוזים בודדים לעשרות אחוזים מסכום המס שנחסך או ההכנסה שהועלמה. חשוב להדגיש שהכופר מתווסף לסכום המס שיש לשלם לקופת המדינה בגין העבירה. את בקשת הכופר יש להגיש בשלב המתאים של ההליך. ליווי של אנשי מקצוע מנוסים חיוני לזיהוי העיתוי הנכון להגשת הבקשה. על מנת להגדיל את הסיכויים לאישור ההליך, מומלץ להסדיר את תשלום המס טרם הגשת בקשת כופר מס הכנסה. לרוב, בקשות לכופר נדחות במקרים בהם הוגש כבר כתב אישום, אך קיימת אפשרות להגיש את הבקשה גם בשלב זה, תוך תיאום עם הפרקליטות.

    שיקולי רשות המיסים לאישור בקשת כופר מס הכנסה

    1. חומרת העבירה
    2. ההיקף הכספי של העבירה
    3. היסטוריה של עבירות קודמות
    4. ההתנהלות השוטפת מול רשויות המס
    5. נסיבות אישיות של החשוד
    6. סיכויי ההרשעה בהליך פלילי

    משרד אבירד יועצים פיננסיים מתמחה בייצוג לקוחות בתחומי המיסוי, המשפט המסחרי ועבירות כלכליות. צוות המשרד כולל רואי חשבון ויועצים פיננסיים בעלי ניסיון רב בתחום. ייצוג מקצועי עשוי לשפר את הסיכויים לסיום מהיר ויעיל של ההליך באמצעות כופר. לפרטים נוספים, אנא צרו קשר עם משרדנו. חייגו כעת למידע נוסף 050-3001818

     

    לקבלת ייעוץ מקצועי

    מלאו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם

      אולי גם יעניין אותך

      post-image
      דיווח לרשויות המס

      דיווח לרשויות המס היא אחת מחובותיו הבסיסיות של בעל עסק. על פי דיווח זה, המתקיים...

      קרא עוד >>
      post-image
      איסור הלבנת הון

      במדינת ישראל, כמו במדינות דמוקרטיות אחרות, קיימת חקיקה המיועדת למנוע שימוש לרעה במערכת הפיננסית. אחד...

      קרא עוד >>
      post-image
      גילוי מרצון

      גילוי מרצון - הזדמנות לדף חדש מול רשויות המס גילוי מרצון הינו הליך וולונטרי ושבו נישום...

      קרא עוד >>
      דילוג לתוכן