צור קשר
×

לקבלת ייעוץ מקצועי

מלאו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם

    חקירת מס הכנסה היא הליך שעלול להתנהל כנגד בעלי עסקים ועצמאיים מסיבות מגוונות. לעיתים קרובות, מי שנחקר הוא אדם נורמטיבי שלא ביצע עבירה במודע. כדי להימנע ממצבים אלה, מומלץ מאוד לקבל שירות מרואה חשבון מקצועי שיסייע בסידור כל הניירת והדוחות הנדרשים למס הכנסה ובכך ימנע תקלות העלולות להעמיד את העסק במצב מורכב מול רשויות המס. עם זאת, אם מתנהלת חקירת מס הכנסה, משרד המתמחה בייצוג מול הרשויות יוכל לסייע באופן מיטבי.

    חייגו כעת למידע נוסף 050-3001818

    חקירת מס הכנסה: סמכויות החוקרים

    כאשר מתנהלת חקירת מס הכנסה רשמית, לחוקרים יש סמכויות נרחבות, כולל עריכת חיפושים ועיכוב חשודים לחקירה. לרוב, חקירת מס הכנסה מתחילה בשלב סמוי, שבו החוקרים אוספים מידע מלקוחות העסק, ספקים, בנקים ומאגרי מידע נוספים. אם נמצא בסיס לחשדות, החוקרים עשויים לבקש צווי חיפוש מבית המשפט ובעל העסק יוזמן לחקירת מס הכנסה רשמית.

    ישנם מספר מצבים שעלולים להוביל לפתיחת חקירת מס הכנסה, ביניהם:

    1. אי-דיווח על הכנסות או דיווח חלקי
    2. רישום הוצאות מוגזמות באמצעות חשבוניות פיקטיביות
    3. הגשה מאוחרת של דוחות שנתיים
    4. ליקויים בניהול פנקסי חשבונות

    חקירת מס הכנסה: העונשים האפשריים

    עבירות מס מתחלקות לשני סוגים עיקריים: עבירות טכניות ועבירות מהותיות. בעקבות חקירת מס הכנסה, העונשים על עבירות טכניות עשויים לכלול קנסות בסכומים שונים ובמקרים חמורים אף מאסר. לעומת זאת, עבירות מהותיות שנעשו בכוונה תחילה עלולות לגרור עונשי מאסר ממושכים יותר, בנוסף לקנסות כבדים. חשוב לציין כי קנסות אלה אינם כוללים את תשלום המס שלא שולם.

    במקרה של חקירת מס הכנסה, חשוב ליצור קשר עם משרד רואי חשבון ויועצים פיננסיים בעל ניסיון בייצוג מול רשויות המס, אשר עובד בשיתוף פעולה עם עורכי דין מומחים בתחום. ייצוג מקצועי יכול לסייע בהפחתת העונשים ובהגנה על זכויות הנחקר.

    אבירד יועצים פיננסיים הוא משרד רואי חשבון ויועצים פיננסיים המתמחה במיסוי, בייצוג מול הרשויות בעבירות כלכליות, עבירות מס ובמשפט המסחרי. המשרד מציע ליווי מקצועי בכל שלבי חקירת מס הכנסה, החל מהשלב הראשוני ועד לייצוג בפני בתי המשפט במידת הצורך. בשיתוף פעולה עם עורכי דין ואנשי מקצוע נוספים, המשרד מעניק ללקוחותיו הגנה מקיפה ומקצועית. לייעוץ וסיוע בנושא חקירת מס הכנסה, אנו מזמינים אתכם ליצור קשר.

    חקירה במס הכנסה

    חקירה במס הכנסה

    עבירות מס הכנסה נחשבות לעבירות פליליות במדינת ישראל. לפיכך, רשות המיסים מוסמכת לנקוט כנגד חשודים במגוון הליכי חקירה, כגון: הוצאת צווי חיפוש וביצוע חיפושים בבית העסק, במחשבים ובקופה של בית העסק. בנוסף, הרשות רשאית לבקש צו להאזנת סתר ולקבלת מידע מחשבונות בנק הקשורים לחקירה. רשות המיסים יכולה לזמן חשודים לעבור חקירה במס הכנסה, כאשר במקרים מסוימים החקירה עלולה להסתיים בהגשת כתב אישום. במקרה של הרשעה, הנאשם עלול לקבל עונשים חמורים, לרבות קנס כספי משמעותי ואף מאסר בפועל. מכיוון שגם אנשים נורמטיביים עלולים להיות מוזמנים לחקירה במס הכנסה, חשוב מאוד להתייעץ מראש עם עורך דין מקצועי ומנוסה שיעניק ליווי וייעוץ וכן עם מומחים בתחום המיסוי.

    חקירה במס הכנסה: מהי חקירה מיידית של רשות המיסים?

    בעוד שחשודים בעבירות מס עשויים לקבל זימון מראש לחקירה במס הכנסה ובכך לנצל את הזמן להתייעצות עם עורך דין ולגיבוש אסטרטגיה, ישנם מקרים בהם הנחקר נלקח באופן מידי לחקירה. במצב כזה, כאשר הנחקר עומד בפני חקירה במס הכנסה ללא הכנה מוקדמת, חשוב לא לוותר על הזכות להתייעץ עם עורך דין. מומלץ לבקש שעורך הדין יגיע לחדר החקירות כדי להבטיח ייצוג הולם. החקירה במס הכנסה תחל בהסבר מצד החוקר לגבי סיבת החקירה והצגת מסמכים רלוונטיים, אם קיימים, שנאספו בחקירה סמויה. מטרת החוקר היא לאסוף ראיות לביסוס החשדות ולכן חשוב להיוועץ בעורך דין לפני מסירת כל מידע.

    התנהלות נכונה בחקירה במס הכנסה

    חשוב להבין כי לגרסה הראשונית שמוסר חשוד יש משקל משמעותי, שכן היא נתפסת כספונטנית וקרובה יותר לאמת. לכן, מומלץ להתייעץ עם עורך דין מקצועי ומנוסה מיד עם קבלת זימון לחקירה במס הכנסה ובוודאי לפני מסירת כל מידע ראשוני לחוקרים. יש לזכור כי גם שיחות שנראות ספונטניות עם החוקרים עשויות להיות חלק מהחקירה ולכן יש להתנהל בצורה מושכלת ומחושבת לאורך כל התהליך.

    משרד אבירד יועצים פיננסים, המתמחה במיסוי, עבירות כלכליות ובמשפט המסחרי, מציע ייעוץ וייצוג מקצועי בנושאי חקירות במס הכנסה. עם ניסיון רב בתחום, המשרד מסייע ללקוחותיו להגיע להסדרים מול רשויות המס. לייעוץ והכוונה בנושא חקירה במס הכנסה, אנו מזמינים אתכם ליצור קשר. חייגו כעת למידע נוסף 050-3001818

     

    לקבלת ייעוץ מקצועי

    מלאו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם

      אולי גם יעניין אותך

      post-image
      טיפול בתיקי כופר

      קרא עוד >>
      post-image
      עורך דין עבירות מס

      הליכים משפטיים ננקטים מדי יום כנגד חשודים בעבירות מס, קטנות כגדולות. חשוב לזכור כי אי...

      קרא עוד >>
      post-image
      גילוי מרצון

      גילוי מרצון - הזדמנות לדף חדש מול רשויות המס גילוי מרצון הינו הליך וולונטרי ושבו נישום...

      קרא עוד >>
      דילוג לתוכן