צור קשר
×

לקבלת ייעוץ מקצועי

מלאו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם

    זימון לחקירת מס הכנסה – מה חשוב לדעת ואיך להתמודד?

    עבירות מס הכנסה במדינת ישראל נחשבות לעבירות פליליות חמורות מאוד ובשל כך, רשאית רשות המיסים להפעיל נגד חשודים בעבירות מס שלל הליכי חקירה לבחירתה: הוצאת צווי חיפוש וביצוע חיפוש בבית, בעסק, במחשב ובקופה, האזנה לשיחות והוצאת מידע רלוונטי מחשבון הבנק. לאחר שהיא אוספת את ראיותיה – בין אם במסגרת חקירה סמויה ובין אם גלויה, היא יכולה לזמן את החשודים לחקירה, שבמקרים רבים תסתיים בהגשת כתב אישום והעמדה לדין, דבר העשוי להוביל את הנאשם לקבלת עונשים מחמירים ומרתיעים כמו קנס כספי כבד ואף מאסר ממושך בפועל.

    כל חקירה היא אירוע מלחיץ, מבלבל, מבהיל ומתיש. אנשים נורמטיביים רבים מוזמנים לחקירה במשרדי הרשות ותוהים כיצד עליהם לנהוג מול החוקרים הקשוחים, המנסים לקלף מהם מידע רב ומפליל. האם לענות לשאלות או לשתוק? האם להתייעץ עם רו"ח כבר מהדקה הראשונה? האם ניתן לשנות גרסה בהמשך, אם הראשונה נמסרה במצב של לחץ ומצוקה נפשית?

    קבלת זימון לחקירה במס הכנסה יכולה להיות חוויה מלחיצה ומדאיגה. במקרים רבים, הזימון מגיע לאחר בדיקה מקדימה של רשויות המס שהעלתה חשד לאי-סדרים או עבירות בתחום המס. חשוב להבין שמדובר בהליך רציני בעל השלכות משמעותיות, ולכן יש להתייחס אליו בכובד ראש ולהיערך אליו כראוי. מקרים נפוצים שבהם ניתן להיקרא לחקירת מס הכנסה כוללים אי-דיווח על הכנסות, ניכוי הוצאות שאינן מוכרות, דיווח כוזב, אי-ניהול ספרים כנדרש בחוק, חשד להלבנת הון ועוד. חשוב לציין כי לעיתים הזימון יכול להיות בעקבות בדיקה שגרתית או אקראית, ולא בהכרח בשל חשד ממשי לעבירה.

    ליווי מקצועי – משמעותי להליך

    החקירה תיפתח כאשר החוקר יסביר לחשוד לראשונה את סיבת הגעתו לחדר החקירות. אם קיימים, הוא אף יציג מסמכים רלוונטיים מאיסוף הראיות שבוצע עד כה בחקירה סמויה. מטרת החוקר היא לגבש כמה שיותר ראיות בדבר העבירה ולשם כך הוא עשוי ללחוץ על החשוד לספק לו מידע, להודות בדבר העבירה ולהציב תחבולות ותרגילים שיגרמו לנחקר להפליל את עצמו מבלי משים.

    בנקודה זו נכנס לתמונה הצורך בליווי מקצועי של גורם מנוסה בחקירות מס, כגון משרד רו"ח אבירד יועצים פיננסים. ליווי כזה הוא קריטי משום שהוא מספק מספר יתרונות משמעותיים:

    • גורם מקצועי מכיר את ההליך על בוריו ויודע לנווט אותך בו בצורה המיטבית. הוא ידע לייעץ לך מה לומר וממה להימנע, אילו מסמכים לספק ואילו זכויות יש לך בתהליך.
    • נוכחותו של מייצג מטעמך מונעת את הסיכון שתאמר דברים העלולים לפגוע בך מבלי משים. לא פעם אנשים נגררים במהלך חקירה לאמירות מפלילות שלא התכוונו להן. איש מקצוע ידאג שזה לא יקרה.
    • המייצג יוכל לסייע באיסוף ובהצגה של ראיות ומסמכים התומכים בגרסתך ומחזקים את החפות שלך, ובכך למזער את הנזק הפוטנציאלי.

    חשוב להדגיש גם שליווי ראוי בשלבים המוקדמים של ההליך יכול פעמים רבות למנוע את הידרדרותו לכדי כתב אישום פלילי, על כל ההשלכות הקשות הנובעות מכך. לא אחת דווקא השגת הסדר או הבנות עם רשויות המס בשלב מוקדם חוסכת עוגמת נפש גדולה בהמשך.

    זימון לחקירת מס הכנסה הוא אירוע מטריד ומדאיג שיש להתייחס אליו ברצינות רבה. החל מהרגע שבו מתקבל הזימון, מומלץ מאוד להיוועץ בגורם מקצועי כמו משרדינו, בעל הידע והניסיון הנדרשים כדי ללוות אתכם בהליך מורכב זה. הסיוע המקצועי יכול לעשות את ההבדל בין תוצאה קשה ומחמירה לבין תוצאה מקלה יותר, ולחסוך לכם טעויות קריטיות ועוגמת נפש רבה בדרך.

    לקבלת ייעוץ מקצועי

    מלאו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם

      אולי גם יעניין אותך

      post-image
      קריפטו

      קריפטו - הזדמנויות, אתגרים והחשיבות של ייעוץ מקצועי עולם הקריפטו, או בשמו השני המטבעות הדיגיטליים, הפך...

      קרא עוד >>
      post-image
      פורקס - שוק מט"ח בינלאומי

      פורקס - שוק מט"ח בינלאומי: הזדמנויות, סיכונים וחשיבות הייעוץ המקצועי פורקס (Forex) הוא קיצור של המונח...

      קרא עוד >>
      post-image
      עבירות מע"מ

      כאשר מדובר בעבירות מע"מ, חשוב להבין שמדובר בנושא רגיש וחמור מאוד מבחינת רשויות המס והאכיפה....

      קרא עוד >>
      דילוג לתוכן